mandag, juni 06, 2005

Feria og jobb

Sov lenge og dro inn til Marbella for frokost hos Antonio. Balansen var forykket. Noe var i gjære. Antonio svinset rundt, men var fraværende. Vi skjønte det måtte ha noe med alle papirdekorasjonene som hang rundt i alle smug. Bevertningen ble besørget av en forvirret ung mann med hestehale, antagelig en nevø importert fra innlandet uten nevneværdig erfaring. Det kom stadig folk med leveranser og det var tydelig at man gjorde seg klar til installasjon av boder, scener og desslike. Vi fikk allikevel vår sene frokost og Lars fikk smakt på Antonios hustrus moussaka, som, om den enn tok noe tid å prokurere, falt i smak.

I farten glemte vi å dra innom Pablo, vinhandleren, men Lars fikk med et par tre Lomo og Chistorra til sin sønn. Kjørte ham til flyplassen, han virket fornøyd med sin langweekend. Handlet så inn litt på det lokale supermarkedet. Her finner man alltid en stor delegasjon av pensjonister, ferierende skandinaver og ranere i eksil. Jeg blir stadig like forundret over hva de plasserer på rullebåndet i kassen. Her går det i snop, snacks, øl, billig vin og ferdigmat. Skrekk og gru. Selv nøyde jeg meg med litt grønnsaker og ett stykke entrecôte av spekalv.

Kjapp tur på stranden med det rituelle bad og lang tur, på vei tilbake fra Don Carlos i retning Marbella så jeg åsryggen vi hadde gått igår, med La Concha som endepunkt. Fint å se turen som siluett.

Det hadde dukket opp et par ting på jobben jeg måtte se på, og jeg jobbet et par timer med det.

Laget et enkelt måltid. En tomatgaspacho (again) og spekalv. Leste restene av Sunday Times fra igår (og det tar jo tid). Relativt tidlig i seng.