fredag, juni 03, 2005

Kitchen Aid og besøk

Idag var planen å hente Lars Ronæss, som skulle komme på besøk for en langweekend, på flyplassen. Jeg tenkte det kunne være greit å slå to fluer i en smekk og samtidig besøke El Cortes Ingles i Malaga som ifølge importøren av Kitchen Aid skulle føre deres produkter. Efter mye strev med å finne frem i Malagas overtraffikerte gater, fant jeg endelig kjøpesenteret. Med knapp tid til disp brukte jeg en del tid med å kjøpesenterets interne struktur, som var kompleks, før jeg fant avdelingen som solgte kjøkkenapparatur. Med stor iver lokaliserte jeg en Kitchen Aid på deres hyller, jeg hadde fått beskjed fra moderlig opphav om at en sådann var ønsket her nede, men akk, den var ikke til salgs. De hadde den altså utstilt men hadde ingen eksemplarer på lager til salgs. Jeg gav opp.

I stor hast beveget jeg gjennom Malagas labyrtintgater og kom med knapp margin frem til flyplassen. Vi dro rett til Marbella og tok et par iskalde øl og dertil hørende tapas hos Antonio, som stadig var like blid. Derefter gikk turen hjem for avlessing, og ned på stranden hvor Lars lokaliserte en av de mange massøsene som går rundt på stranden.

Vel hjemme tilbredte jeg langustinos med chilli og koriander( som ikke må forveksles med sjøkreps, de er mye mindre, men veldig gode og St. Peters fisk. Til dette drakk vi en Chivite 125 (omtalt tidligere). Jordbær til dessert.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nice blog,
here is another blog with much needed information country decorating kitchen

23/10/05 01:11  

Legg inn en kommentar

<< Home