torsdag, juni 02, 2005

Pablo

Rakk akkurat frem til Pablo før stengetid (14:00). Fikk rasket med meg 3 flasker Chivite Coleccion 125 Blanco 2002 fra Bodegas Julian Chivite i Navarra. Definitivt Spanias beste hvitvin. Videre et utvalg av diverse røde viner. Tre Rioja (deriblandt Roda I). En Aalto 2001 fra Ribera del Duero og en flaske Manzanilla Lustao Papirusa. De har utrolig mye bra vin i denne sjappa, alltid en fornøyelse å handle her.

Lunsjen ble ikke helt som forventet. Casa Nuevo (hvor jeg har vært tidligere) ligger rett utenfor Ojen, 5 kilometer fra Marbella og her har jeg tidligere fått meget bra enkel kost. Denne gang hadde de omtrent ingenting av det som sto på menyen og efter å ha spurt om hva de faktisk hadde å tilby,endte jeg opp med en intetsigende salat og en grillet sverdfisk. Noen må ha omkommet eller dratt sin kos her også. Anbefales ei.

Gikk lang tur på stranden og fikk min daglige svømmetur. Det er akkurat passe varmt. I underkant av tretti grader. Leste en diger bunke aviser.

Middagen besto av Gazpacho (i mangel på sådann til lunsj) og en enkel carbonara (som må sies å være et alvorlig avvik fra middelhavsdietten).