søndag, mars 11, 2007

Haute route de Cabane

Spiste som annonsert paa Rosalp igaar, selv om jeg var skeptisk. Tabbe. Stedet er helt klart ikke verd noen stjerne. Maten er falmet, man kan godt si at den har godt ut paa dato. Pieroz vimset fremdeles rundt, men fikk bekreftet at stedet er solgt til Four seasons med overtagelse i April. Intet poeng aa spise her iallefall.

Hentet et par nye ski idag paa Mountain Air, Head Monster M82, som var blitt anbefalt som allround ski. Tok foerste heis 08:42. Skiene funket relativt bra i de foerste carving dragene ned mot Ruinettes, forholdene var upaaklagelige. Dro saa opp til Mt Fort og dro ned baksiden, denne gang i mer oestelig rute hvor ikke saa mange hadde proevd seg. Veldig bra idag ogsaa, men ikke helt paa hoyden med gaarsdagen.

Spiste tidlig lunsj i Tortin klokken 11:30, gondolen var stengt paa grunn av sterk vind, dermed en del koe i egget. Dro saa opp til Attelas og tok den vanlige ruten ned til La Chaux, traversen langt opp langs foten av Mt Gele. Masse pudder igjen.

Efter 6 rundturer her, studerte jeg fjellsiden paa vei opp og kom til at det maate vaere mulig aa traversere enda litt hoyere og komme til omraader som enna ikke var oppkjoert. Ganske riktig. Neste tur gikk jeg litt hoyere og gikk over en kam ingen hadde gjort foer. Et hav av muligheter aapnet seg opp, og jeg kjoerte friskt pudder de neste 4 turene. Jeg har nesten ikke ord for hvor bra dette var, og det beste av alt, ingen fulgte efter meg. Jeg hadde hele fjellsiden for meg selv. Siste tur traff jeg en fransk dame som ville vaere med. Hun fikk en guidet tour og var meget fornoyd.

Var nede klokken 17:00 og maa si meg umaatelig fornoyd mer denne laange ski weekenden i Verbier. Kunne ikke vaert mer heldig mer forholdene.

Skiene var ok, litt bedre i korte svinger i pisten, det ble jo et par av dem i de 10 rundturene, men ikke like bra som Salmon Xwing Fury skiene jeg har hatt de andre dagene.

Straalende fornoyd med turen, naar blir neste mon tro?

Etiketter: , ,