lørdag, oktober 07, 2006

Ankomst Sydney

Efter en noe anstrengende flight med plassering i flyets bakre region, ankom jeg Sydney og hotellet, rundt 06:00. Med lite, eller snarere ingen søvn innabords, var det ingen god tid å ankomme et hotell der rommet ikke skulle værr klart før kl. 15:00.

Efter å ha lest alle tilgjenglige aviser, la jeg ut på en liten ekspedisjon, eller skal vi kalle det fottur, det føltes iallefall slik da jeg ankomm hotellet efter noe som minst må ha vært et par tusen kilometer gatelangs. Fordelen med dette er dog, at man får et klart mentalt bilde av byen. Det tilside, dette er en stor by, men føler iallefall på at jeg har noenlunde kontroll på området rundt messesenteret til Sibos, Chinatown, og city (skyskraperdelen av byen).

Inntok lunsj må den lokale dim sum restauranten, Regal; Av typen hvor folk ustanselig løper rundt med traller og forsøker å selge inn "sine" ting. Artig sosiologisk affære, men ikke det helt store rent kulinarisk. Jeg vil anta at restauranten huser noe sånt som 800 gjester.