torsdag, august 10, 2006

Weekend i Marbella

Er en kjapp tur i Marbella med Bjørn og Regina, målet med turen er, i tillegg til god mat og vin, sol og diverse, å kjøpe inn litt råvarer til et nært forestående arrangement.

Vi ankom Malaga onsdag et kvarter før normal ankomst, efter en behagelig flytur med SAS. Kun en fjerdedel av setene var besatt, den norske sommeren har vel hatt sine effekter. Jeg hadde oppnistet rikelig; Italienske pølser og skinke, pellegrino, paprikasalat, tomater, øl og brød fra åpent bakeri. (I lys av den siste tids hendelser, muligens noe som blir vanskelig på tillbaketuren)

Vi ankom leiligheten rundt 14:00, og dro til La Canada for å fylle opp med basisvarer. Vi fikk en litt ubehagelig opplevelse da vi åpnet bagasjerommet. Noen hadde desverre efterlatt to poser med søppel, type organisk og det luktet for å si det kort, ille.

Vi spiste (eller smakte og lot ligge) en liten tapasbit ved den ”tyske” baren utenfor supermarkedet, men den opplevelsen vil jeg helst ikke snakke om. Stay away.

Vi svingte innom El Lago på vei tilbake og fikk bestillt et bord til søndag, alt var fullt frem til da. Det passer igrunnen bra å avslutte der.

En tur på stranden gjorde meg oppmerksom på at det er MANGE her på denne tiden av året, litt a la Søndager ellers. Mine gjester parkerte seg selv på stranden, mens jeg fikk min lange svømme og spasertur. La merke til at det var spesiellt livlig på stranddiskoteket til Don Carlos. Efter det, dro jeg hjem for å forberede tapas middag. Piementos de Padron, skinke, lomo, diverse salater og manchego. Mine gjester ankom, ikke helt uventet for meg, en time eller så efter skjema, akkurat i tide for solnedgang på terrassen rett før ni.