onsdag, oktober 04, 2006

Lang flight

Sitter i skrivende øyblikk på Heathrow og venter på flighten til Singapore, og har akkurat benyttet anledningen til å klage litt. Uten å si fra til meg har British Airways flyttet meg til en annen flight, dog kun 25 munutter senere. Uhørt. Forsøkte å utnytte dette til å få en oppgradering fra monkeyclass, men der var det helt fullt så den gikk ikke. Så det er bare å forberede seg til å sitte trangt.

Anledningen for reisen er den årlig SIBOS konferansen i regi av SWIFT (www.swift.com), og i år finner den sted i Sydney, Australia. Jeg blir en dag i Singapore før jeg drar videre, det blir jo muligens en mer interessant blogposting ut av det enn på denne flyplassen.

Her er de fremdeles paranoide til det komiske, og sjekker alt MEGET nøye. Hadde som oppdrag å ta med en flaske linjeakevitt, som min finske arbeidsgiver skal dele ut til besøkende på standen. Litt for sent, eller ikke egentlig, fikk jeg vite at alle fludier ville konfiskeres ved passering inn på transferterminalen. Det stemte ikke helt, det gikk fint så lenge man kunne fremvise kvittering på at flasken var innkjøpt på taxfree. Hmmm, hvis dette var så viktig tror jeg muligens vi kan påpeke enn seriøs brist i sikkerhetsopplegget. Gitt at det er fullt ut lovlig å ta med seg fludier på Gardermoen, kunne jeg da fylle opp min linie med eksplosiv væske (eller hva det nå er de er redd for), kjøpe en ny potetbasert linie, ta vare på kvitteringen og dumpe ildvannet.

Vel, på tide å klemme seg inn i den trange kabinen.