torsdag, oktober 05, 2006

Raffles

Av og til er det enkelte ting som bør forbli ukommentert, derfor intet om mine, i hovedsak, tilsynelatende australske medpassasjerer.

Vi landet litt før tiden, efter ca. 12 timers flytur i Singapore. Man ble umiddelbart slått av den fuktige heten (rundt 30 grader) og det var en velsignelse å komme inn i den luftkondisjonerte bilen jeg hadde booket på forhånd. Ble slått av, som andre sikkert har påpekt adskillige ganger tidligere, at alt virket nærmest plettfritt. Rent og ryddig over alt. Ankom hotellet, Raffles, et klassisk koloniansk hotell i sentrum av byen, ble overstrømmet av service og fikk tilkjent min egent personlige tjener, som av mystiske grunner gikk under navne Johan, uten at han så ut som en. Fikk en Singapore Sling (som stammer herifra) og kom meg på nett. Efter det en kort runde rundt hotellet, en middag på stedets kinarestaurant, som var relativt bra. Dog ble jeg litt psyket ut av at betjeningen var sykelig opptatt av bestillingskvitteringene som representerte mine ønsker, og ikke minst, de secret service aktige øreproppene absolutt alle ansatte vandret rundt med.

Her har de et efter sigende bra spa, og sliter nå med å velge mellom to programmer for morgendagen. Enten "jet lag spa treatment" eller "pre flight conditioning". Heller mot sistnevnte som bør passe morgendagens kveldsflight til Sydney.

Eller kan det nevnes at Singapore føles veldig riktig akkurat nå...