fredag, juni 01, 2007

Oppsummering

Nå har jeg vært i Spania mer eller mindre siden 30.april. Anledningen er som sedvanlig mitt årlige bjerkepollenasyl. Den fraværende blogging har vært helt bevist. Det skyldes stort sett at jeg ikke har vært på ferie, men snarere jobbet i brorparten av tiden siden jeg kom hit.

Efter vel en uke ble jeg nødt til å ta en tur til mumielandet for jobbrelaterte aktiviteter. Denne aktivitet tok opp en del tid, og sammenfalt med en planlagt fjelltur i de Sveitsiske alper. Sistnevnte aktivitet var nærende for kropp og skjel.

I uken før 17.mai fikk jeg besøk av familien M. som stillet i flokk. Som vanlig sedvanlig hyggelig, de er alltid velkommen hit. Særlig må innsatsen til H. (5, snart 6) berømmes. Hun besteg Il Cruzzo på 1200 meter som en lek (dog efter en velplassert incentivmekanisme fra undertegnede).

Senor M., som har fagbrev innenfor sykkelfaget, besørget at undertegnede kom i besittelse av en tohjulsbasert karbonatrapp. Denne investering fordrer meget av meg, og vil nok måtte følge mitt legeme i sommer.

Utover de mumieamaksimerende aktivteter, har det også blitt tid til en del treningsturer i flora, fauna og ikke minst i det lokale basseng, hvor jeg har bestrebet mellom 500 - 1000m hver dag. Sykkelkarrieren fikk en brå stopp på grunn av tekniske problemer, men efter 17 turer eller så til den legendariske sjappa for den slags i Puerto de la Torre, har det blitt en visss orden der også. Dog må det sies at turen opp til den lokale bakenforliggende topp i La Mairena ikke er enkel skuring for en kropp uvant med fjelletapper.

Torsdag 31.mai ankom min gode venn PØF solkysten. Jeg fikk ham bragt til torgs og det nødvendige utstyr for årets happing, the White Party, ble kjøpt inn. Kravet til inngang var antrekk fullstendig i hvitt. Efter et lett tungt sushi basert måltid beveget vi oss ned til Nikki Beach på Don Carlos. Vi kom til vår store overraskelse gratis inn, og fant snart ut av vi befant oss i B-lagets del av festen.  PØF sørget på mirakuløst vis for at vi havnet innenfor VIP seksjonen, hvor det var litt mer orden på sakene. Alle ble så vel belåtne. Vel tilbake på toppen av Elviria Hills, senket roen seg meget snart, noe som gir åpning for disse linjer.

Summa summarum, en strålende aften.