fredag, oktober 28, 2005

En reise og....

Warzawa
Akkurat nå sitter jeg på flyplassen i Warzawa og venter på flyet til Destinasjonen. Dette er mitt første besøk i Polen, jeg har ikke rukket å oppleve verden utenfordenne plassen for fly. Hvor er det så jeg er på vei? Det vil vel komme for en dag før eller senere. Uansett, jeg er på vei. Beklageligvis for min arbeidsgiver, fant jeg ut at min reise nok blir noe lenger enn planlagt, men det er det lite å gjøre med nå.

Min første reise med LOT, det polske flyselskapet, var en positiv opplevelse, bra plass til bena selv om flyet ikke var av de største. Dog var det godt å ha med seg matpakken som besto av en dobbel sandwhich med parmaskinke samt en med salami, sennep, sylteagurk og gruyere.

Oops, det ropes om at neste steg (av flere) i min reise er klar for avgang.....

Ankomst
Efter en mellomlanding har jeg efter 13 timers reisevei endelig kommet frem til Destinasjonen. Fikk akkurat med meg solnedgangen idet flyet skulle til å lande. Solnedgangene er fine her, Destinasjonen kan vel sies å være kjent for dem.

Jeg fikk tildelt en suite uten at jeg hadde bestilt den og var meget fornøyd med det. Utstyrt med stereoanlegg og stor stue skulle Ipoden komme til anvendelse senere. Først var det tid for et bad i det lille utendørsbassenget. Vannet var svært kaldt men det var forfriskende efter den lange reisen.

Spiste middag på en særdeles hyggelig liten restaurant med meget god mat, en riktig klassiker. Mor på kjøkkenet. Brødrene brothers i front. Drakk den lokale vinen (det var intet valg) og her smakte den, som alltid, udmerket.

Holdt et aldri så lite nachspiel med egen musikk og et par Ardbeg 12 år. Relativt tidlig i seng.

Soloppgang

Var oppe med solen og tok en lang tur for å beskue vistaen og nyte den gryende dagen. Spiste frokost på en lokal sjappe og fikk lyst til å sparke bort 4 katter og en hund.

Tok drosje til landsbyen innenfor Holmen. Badet i klart deilig krystallklart vann som må ha vært 20 grader. Hoppet fra en 6 meters fjellknaus. Badet mer, må vel ha vært i vannet godt over halvtimen. Spiste en bit av en kråkebolle plukket opp fra bunnen og knust med en sten. Godt. Lunchet i den lille landsbyen, utsøkte lokale retter til forrett og deilig grillet fisk til lunsj. Alt skyllet ned med den lokale vinen.

Intermezzo
Vel tilbake på hotellet var det på tide å utføre visse forberedelser. Stryking av skjorte. Lesing av en god bok. En dusj. Påkledning.

Holmen
Ankom den lille havnen på ny. Selv om det ikke har fremgått tidligere, er jeg ikke her helt alene, men sammen med en meget god venn og hans kommende kone. Vi befinner oss på Santorini, en av de mest unike av alle greske øyer. Her har jeg vært mange ganger, også sammen med den ovenfornevnte. Han er veldig stresset og litt amper efter at hans greske vigsler ikke dukket opp på rett sted til rett tid og samtidig ikke hadde svart på mobiltelefon hele dagen. Til slutt dukket han altså opp, og befinner seg nå i havnen.

Jeg er altså bedt om å være forlover i brudgommens bryllup, et bryllup som - skulle holdes hemmelig inntil idag.

Vel, de fleste (iallefall de som gidder å lese dette)har muligens skjønt hvem det er. De har jo vært sammen noen år og det var vel på tide. Vi har overtalt en lokal fisker til å bringe oss ut til en liten holme utenfor havnen i Amoudi. Vigselsmannen gikk motvillig med på dette siden holmen er hellig. Uansett en unik holme. Vigselsmannen vier brudeparet på gresk og oversetter så på engelsk. Brudgommen er staselig og bruden vakker. Settingen er unik.

Vel, gratulerer med inntreden i ektestanden til Tor og Kristine.


4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dette var en tanke overraskende - men ikke mindre hyggelig. Det blir færere og færre ungkarer i rekkene, selv om den siste i så måte ikke var så overraskende.

Bryllupsnatten er vel nå overstått - håper alle smiler og er ved godt mot.

Hils alle på Holmen - spesielt de to utvalgt. Vi her hjemme venter i spening på de små birkebeinerne.....

Bodil og Tor Erik + rabbiatene

29/10/05 17:26  
Anonymous Anonym said...

Hei!
Dette er brudens storesøster:)
Dette var ikke så veldig overraskende. Helt fra vi viste dere skulle ha en ferie i høst har vi sagt at da skjer det. Men dere har jo bare smilt lurt til dette. Litt skuffet over å ha blitt snytt for en bryllupsfest....... men dere skal vel kansje ha noe senere. Dette var gøy. Velkomen til familien Tor. Og en stor GRATULASJON til dere begge. Fine bilder. Du var vakker kristine (du og Tor).Regner med at vi får se fler senere. Ha noen fine dager og nyte dem.
Heidi (& Ole)

29/10/05 17:52  
Anonymous Anonym said...

Hei luringer, dette var jo FLOTT !
Dette blir et fantastisk minne for livet - nyt alt som er der !
VI GRATULERER MASSE,
hilsen
Kathrine, Else og Jan

31/10/05 13:24  
Anonymous Anonym said...

Hei gamle kamerat!
Jeg ble veldig glad på Deres vegne.
Tenk,Dere er gift!
Dere er ett vakkert par,og jeg er ikke gift ennå...Rart hvor fort tiden går..Jeg er da bare ungdommen.Eller var jeg førti.?
Hjelp!I`v got things to do.

GRATULERER!!!

Vennlig hilsen Arild

7/11/05 22:53  

Legg inn en kommentar

<< Home